Tuesday 20 May 2014

..and then walk away..



Assalamualaikum w.b.t.
Gals and guys.
Favor me a smile :)
For it brightens the day..
So please.
SMILE !



Praise be to Allah, The Protector.
Peace be upon Him, Muhammad The Messenger.

Done.
So let's start the topic there.



Yes.
Ada sesetengah orang, 
akan hadir cuma untuk memberi pengajaran.
Atau sekadar menyisipkan pesanan.
Atau sekadar sebagai tanda kasih sayang Tuhan.
Ada juga yang sekadar hadir hanya untuk menggores luka.
Atau meninggalkan kenangan manis semanis-manisnya.
And then?
They walk away..

Membiarkan kita meneruskan jalan hidup kita
sendiri.
With you,
or without you.
I'm moving.




Dulu aku pernah masuk PLKN.
Kem Karisma Kuala Pilah.
D Kompeni (DELTA).
Kenangan yang sangat manis.
Semuanya.

Di situ aku ada kenal seseorang.
Yang hadir hanya untuk pergi.
OK look ! Ini bukan kes putus cinta kay.
He taught me a lesson.
An expensive lesson.
Yakni, memberi.

Waktu sedang berkumpul dalam dewan.
Aku batuk kuat.
Dia, disebelah sengih.
Aku biar.
Dia memang kuat usik orang.
Aku batuk-batuk lagi.
Dia mula ajuk aku.
Aku pandang sebelah dan jeling "Ingat main-main ke?''
Dia gelak kecil lagi.
Dan seterusnya, aku batuk, dia ajuk dan gelak.
Jujur, aku tak terasa.
Sebab dia classmate dan companymate.
Dah macam adik beradik di situ.
Sentiasa sama-sama ada.
Dan perkumpulan petang itu berakhir dengan..
katanya nak beri aku strepsil.
OK then. "Aku tunggu."

Dan malam itu.
Ada orang passing aku strepsil warna oren.
Tinggal dua biji.
OK kali ni aku mengaku, dia menang.
Dia mengajuk, mengejek dan menggelakkan bukan sebab apa-apa.
Itu cuma tanda dia sedar.
Dan dia buktikan padaku,
"Kita kawan, kan?"
Yep. He's a good friend.

Mungkin sebab ikhlas,
batuk aku terus hilang.

Lepas habis PLKN,
update dari dia sekadar dari FB.
Memang tak bertanya khabar langsung.

So, I guess he is one of those people who were supposed to walk into my life,
teach me a lesson, and then walk away..

Dia memberi tanpa mengharap balasan.
Kecil mungkin apa yang telah dilakukan.
Tapi dalam hati ini,
dalam bekasannya.
Erti Hidup Pada Memberi..

Kau, Terima Kasih.

DELTA 







No comments:

Post a Comment